fredag 20 januari 2012

Busfröet och charmtrollet Hugo som kom och väckte mig varje morgon i julas.




I går kollade jag på Debatt på Svt, som handlade om Tv3:s nya program "Mammor och minimodeller". Jag säger bara stackars barn som blir påtvingade att börja tänka på sitt utseende i 10-års åldern och ännu yngre, för att föräldrarna inte fattar bättre. Jag har inte kanal 3 så jag har aldrig sett programmet, men det verkade rent av hemskt! Att föräldrarna vill se sina barn som minimodeller och därför måste dessa små tjejer raka benen och sminka sig när dem bara är små barn! 
Jag är så glad att jag är uppvuxen utan bekymmer och press, då helgerna bestod av att leka med lego, bygga kojor och mima till mammas LP skivor med en borste som mikrofon. Det var tider de..

I dag blev det administrativt arbete (det tråkigaste jag vet) och andra ärenden fram och tillbaka på Story. Denna helg blir en riktig jobb helg för mig.. men nästa helg däremot.. DÅ JÄKLAR är det min tur! 

Sashimi, miso soppa och avokado till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar